Denne liste er et forsøg på at skabe et overblik over de mange forskellige Ape modeler og årgange.
Listen giver sig ikke ud for at være fejlfri eller komplet, der er stadig huller der skal fyldes , men vil blive opdateret efterhånden som oplysningerne (og fejl) bliver fundet.
Model |
Årgang |
Motor |
Max last |
Bemærkninger |
|
Ape A 1947-1950 A1T-A11T 1-10685 |
1947 – 1952 |
125ccm |
200kg |
Motor under sæde Forgaflen monteret til venstre i hjulnavet og gearstang. |
|
Ape B 1953 AB1T 1001-10940 |
1953 – 1956 |
150ccm |
200kg |
svarende til A-modelen, men med en 150cc motor, og forgaflen monteret til højre for hjulnavet, samt kabel gearskift. |
|
Ape C 1956 AC1T 1001-4522 1960 AC3T 65121-77121 1962 AC4T 1001-21587 |
1956 – 1967 |
150ccm |
350kg |
Stadig en 150 cc motor, men med et større redesign: Dette er den første Ape med en lukket kabine, de første modeler have dog ingen døre. Motoren var stadig placeret under førersædet og brugte en 5% olie mix. Manuel start var standart, men elektrisk start kunne tilkøbes.
Den hvide er en Ape Calessino fra 1960. Calessino modelerne havde bagsæde, og kan vel kaldes personvogns udgaven af en Ape. Også kaldet en autorickshaw eller TukTuk. |
|
Ape D 450 kg udgave 500 kg udgave 1967 AD2T 80001-86945 * Vers. For det udenlandske marked |
1964 – 1974 |
175ccm |
450 / 500kg |
175cc motor. Nu med en forlygte monteret i stellet i stedet for på forskærmen, forrude i et stykke glas, samt en indsugnings ventil, der gjorde det muligt for motoren til at køre på en 2% olie mix. Den første Ape med kabine varme. |
|
Ape E0 1965 AE01T 1001-1300 nyt design 1967 AE02T 5001-5417 fransk udgave |
1965 – 1967 1967- 1981 |
125ccm |
350kg |
Identisk med D-modelen, men med en 125cc motor. Nyt design fra 1967, med fast forskærm og nyt lygtehus |
|
Ape E 1965 AE1T 01001-01950 Nyt design 1967 AE2T 12001-14596 |
1965 – 1973 |
150ccm |
400kg |
Identisk med D-modelen, men med en 150cc motor. |
|
Ape E 1970 AE3T 1001-3538 Nyt Design 1971 AE3T 4001-7355 |
1970 – 1978 |
175ccm |
400kg |
Identisk med D-modelen, men med en 175cc motor. |
|
Vespacar P 350 (F) fransk udgave 1979 AE01T 9605-9714 |
1979 – 1981 |
125ccm |
350kg |
||
Ape P 401 1978 AE3T 38001-41000 |
1978 – 1981 |
175ccm |
400kg |
||
Ape Pentarò 150ccm 1960 APA1T 1001-1190 1961 APB1T 1001-2260 175ccm 1964 APC1T 1001-1074 |
1960 – 1968 |
150ccm / 175ccm |
Ape som trækker med dejeskammel ! Men ellers lig Ape C / D |
||
Ape 500 MPR 1968 MPR1T 01001-01051 |
1968 – 1978 |
190ccm |
500kg |
Ape MP: MP stod for Motore Posteriore (motor bagi / hækmotor), motoren blev flyttet fra kabinen til bagakselen for at forbedre komforten. |
|
Ape 550 MPA 1967 MPA1T 1001-2871 * calessino modeler MPAC1T |
1967 – 1972 |
190ccm |
500kg |
||
Ape 600 MPV * 1969 MPV1T 01001-01198 *: Motor MPA1M |
1969 – 1978 |
190ccm |
600kg |
||
Ape 600 MPM 1970 MPM1T 001001-003271 (*) (*): Motor MPA1M |
1970 – 1978 |
190ccm |
600kg |
||
Ape P 501 1978 MPR2T 01101-03676 (*): Motor MPR1M APE P 501 (Pakistan) 1980 MPP1T 1001-1050 |
1978 – 1993 |
190ccm |
500kg |
||
Ape P 601/601V APE 190 (P601) 1978 MPM1T 108195-108251
1978 MPV1T 22666-22902
1978 MPM2T 1101-14989 (*): Motor MPB1M
1978 MPV2T 1101-1742 (*): Motor MPB1M |
1978 – 1988 |
190ccm / 220ccm |
600kg |
||
Ape Calessino 2007 ZAPT2D4MC
|
2007 – 2008 2009- 2013 |
422ccm Diesel eller 18KW El motor |
Special model fremstillet i anledning af jubilæet 2008, i et begrændset antal på 1000 stk. Denne var en retro styling af en autorickshaw. Karrosseriet var tæt på 1950 og 1960s Api’s. Teknisk lig Ape Classic Pga. den succes jubilæums udgaven fik blev produktionen forsat, i to udgaver med enten diesel eller el motor. I Indien,sydamerika, og østen kaldes denne model Apé city |
|
|
Ape Calessino 200 2013 2019
|
200cc 4taks motor
197cc 4takt
|
2013 ny model Calessino 200 med 4taks motor
2019 ny Euro4 motor + mindre design ændringer, bla nye sæder og baglygter
|
|||
Apé eCity |
2020 |
Elmotor |
2020 Apé eCity, som Calessino men med el motor, sælges indtil videre kun i Indien |
||
Ape 50 TL1T/TL2T 1969 TL1T 1001-6467 (*): Motor TL1M Frankrig og Østrig .(*) 1980 TL2T 80001-80561 (*): Motor TL1M
|
1969 – 1980 |
50ccm |
200kg |
||
Ape 50 (250) 1970 TM1T 1001-1611 |
1970 – 1974 |
125ccm |
200kg |
Identisk med 50 modelen, men med en 125cc motor. |
|
Ape 50 TL3T 1980 TL3T 1101-12128 (*): Motor TL1M APE P50 Elestart (*) 1984 TL3T 500001-504991 (*): Motor TL1M |
1980 – 1986 |
50ccm |
200kg |
|
|
Ape 50 TL4T
1985 TL4T 1101-1420 (*): Motor TL2M
1985 TL4T 500001-500940 (*):Motor TL2M |
1985 – 1993 |
50ccm |
200kg |
||
Ape 50 TL6T 1989 TL6T 1101-11141 |
1989 – 1996 |
50ccm |
200kg |
||
Ape 50 TL5T APE TM P50 (Frankrig) 1996 TL5T 500001-500347
|
1996 – 1998 |
50ccm
|
200kg |
P50 Nyt design med to forlygter.
|
|
Ape 50 Europe (ZAPC80)
1998 ZAPC80 |
1998 -2018 |
50cc |
(ZAPC80) Nyt design med to forlygter, frontgrill m. bliklys,og aut olieblander. |
||
Ape50 Europa (ZAPC81)
2018 ZAPC81 |
2019 |
50cc |
Euro 4 motor og udstødning, LED forlygter,nyt bremsesystem m. bagbremser fra Calessino, og hydraulisk forbremse, nyt speedometer mm. |
||
Ape EcoBee 2014 El-motor |
2014 |
2,5 kW |
EcoBee Som Zapc80 men med 2,5 kW el motor |
|
|
APE 75 (Spanien)1992 TL75T 1001-1268 |
1992 – 1993 |
75ccm |
200kg |
Identisk med 50 modelen, men med en 75cc motor. |
|
APE 125/MPF (Frankrig) 1970 MPF1T 1101-1064 (*): calessino modeler MPFC1T |
1970 – 1978 |
125cc |
Identisk med 50 modelen, men med en 125cc motor. |
||
Apecar P2
1978 AF1T 40001-41383 (*): Forstærket gear
1982 AF3T 1101-5889 (*) Forstærket gear, Motor AF2M
1978 AF2T 2001-2016 (*) Motor AF1M |
1978 – 1993 |
216ccm |
550kg |
|
|
Apecar P3 APE CAR P3 (*) 1984 AF4T 1101-1741 (*) Motor AF2M
(*) Motor AF2M |
1984 – 1993 |
216ccm |
550kg |
||
APE CAR 220 1972 AF1T 1001-5541 APE CAR 220 ((Holland ) (*) 1977 AF2T 1101-1139 (*) Motor AF1M |
1972 – 1993 |
||||
APE P 400 V (Frankrig) 1978 MPF1T 5054-5870 (*) (*): Per calessino MPFC1T |
1978 – 1988 |
125ccm |
|||
APE ELETTROCAR 1978 AEL1T 1101-1104 1982 AEL2T 1101-1104 |
1978 – 1993 |
el |
|||
APE CAR DIESEL 1984 AFD1T 1101-1121
1986 AFD2T 1101-1117
1988 AFD3T 1101-1860 |
1984 – 1993 |
422ccm Diesel |
|||
APE 220 (TM P602) 1982 ATM1T 1101-6745 |
1982 – 1983 |
220ccm |
|||
APE MAX (DIESEL 9 Q.LI) 1988 AFD4T 1101-1155 |
1988 – 1993 |
422ccm Diesel |
|||
Ape TM P 703
1984 ATM2T 1101-10550
1984 ATM2T 500001-501981
1984 ATM3T 1101-1440 (*): Motor ATM2M
1984 ATM3T 500001-500111 (*): Motor ATM2M |
1984 – 2016 |
220ccm benzin / 422ccm Diesel |
700kg |
Pris i tyskland 2011 mellem 6200 til 7200 € efter model.
|
|
Ape Classic
|
2006 – 2014
|
422ccm Diesel |
800kg |
Bygges i Indien, men sælges også i Europa. Pris i tyskland 2011 mellem 5600 til 10000 € efter model.
|
|
Ape Classic 400 |
2014 |
422ccm Diesel |
|
||
Ape Classic |
2019 |
435ccm Diesel |
750/675 kg |
Ny euro4 luftkølet 4takts diesel motor med direkte indsprøjtning, nyt design på bla. lygter, forskærm, nostalgisk kasse (se D modelen) og nyt indvendig design |
|